Een huisstijl

Een huisstijl

Een huisstijl wordt met een Engelse term ook wel corporate identity genoemd. Een huisstijl bestaat uit de uiterlijke verschijningsvormen van uw bedrijf, echter is het meer dan dat. Het gaat ook over communicatie en over het gedrag van de organisatie en haar medewerkers. Deze drie elementen (design, communicatie en gedrag) dienen evenveel aandacht te krijgen bij het ontwerpen van een nieuwe huisstijl. Het is daarom ook belangrijk dat we ons in uw bedrijf verdiepen.

Wat is belangrijk in een huisstijl?

Een goed ontworpen logo is simpel en doeltreffend en raakt niet snel “uit de tijd”. In één oogopslag moet het logo herkend worden, dus een eenvoudige vorm is dan belangrijk. Een eenvoudige vorm maakt het ook beter mogelijk om het logo klein af te kunnen beelden zonder dat de herkenbaarheid verloren gaat.

Het logo moet ook bruikbaar zijn voor alle media. Een eenvoudig en doeltreffend ontwerp in een beperkt aantal kleuren maakt het straks makkelijker om het op de meest diverse achtergronden te kunnen plaatsen, ook in online media. Het beperken van de kleuren zorgt er ook weer voor dat het logo makkelijker onthouden wordt.

Uw visitekaartje zou direct moeten overbrengen wat u zakelijk doet en waar u voor staat. Zie uw visitekaartje als een onderdeel van uw marketingactiviteiten. Wij zorgen dat op uw visitekaartje in ieder geval uw logo terugkomt en ook andere onderdelen van uw huisstijl, zodat het herkenbaar is.

Wij raden aan om dubbelzijdige visitekaartjes te gebruiken, enkelzijdig is uiteraard ook mogelijk. Dubbelzijdige kaartjes komen professioneel over en geeft net iets extra’s.

Offertes
Na een aanvraag van een offerte stuurt u deze naar de opdrachtvrager toe. De opdrachtvrager gaat hierna beslissen of u de opdracht mag gaan uitvoeren. Er zijn enkele belangrijke punten die op een offerte horen te staan. De offerte is misschien dus wel beslissend, de opmaak en inhoud moet er goed uitzien.

Facturen
Facturen maken is voor de meeste ondernemers het leukste onderdeel van de financiele administratie. Een enkel papiertje met een mooi bedrag als laatste afsluiting voor een langdurig project, vele uren of meerdere producten is altijd leuk om te versturen. De kroon op het werk. Facturen maken is normaal gesproken ook niet het moeilijkste onderdeel van de financiële administratie dus hoewel veel administratie door de meeste ondernemers wordt uitbesteed worden facturen veelal wel door de ondernemer zelf gemaakt. De opmaak van de facturen zijn dus belangrijk, hier kunnen wij bij helpen.

Een goed briefpapier ontwerp begint bij een goed idee voor wat er op het briefpapier gezet gaat worden en welke kleuren u wilt gebruiken.

Wij kunnen samen met u een papiersoort uitkiezen, welke geschikt is voor uw briefpapier.

Als u post te versturen hebt, gaat dat meestal niet zonder envelop. Samen met u kiezen we dan wel de envelop die past bij uw boodschap. Een verjaardagskaart vraagt een andere kaart dan een aanmaning.

Uiteraard is het ook mogelijk om ‘standaard’ enveloppen te laten bedrukken, welke bij elk soort post hoort. Alles is mogelijk.

Een website is ook een onderdeel van een basishuisstijl. Wij vinden een website ook wel een digitaal visitekaartje.

Voor meer informatie over een website, bezoek de pagina ‘Webdesign’.

Het doel van bedrijfskleding is over het algemeen om medewerkers een professionele uitstraling te geven, herkenbaar te laten zijn en uniformiteit te bereiken. Toch kan bedrijfskleding ook een ander doel hebben zoals bijvoorbeeld bescherming te bieden bij vuil werk en wisselende temperaturen.

Deze kleding kan bedrukt worden door elementen uit uw huisstijl, zoals bijvoorbeeld het logo. Wij bespreken de mogelijkheden graag met u.